S internetovým marketingem si většinou spojujeme i e-business, ale hlavně On-Line reklamu..

Internetový marketing bychom mohli popsat jednoduše jako marketing na internetu, On-Line marketing. Někdy se setkáváme také s obdobným označením jako e-marketing. Avšak internetový marketing bychom měli charakterizovat jako veškerý elektronický marketing, zahrnující tedy nejen internetový marketing, ale rovněž mobilní marketing nebo televizní marketing. V současné době mluvíme o výrazném rozvoji internetového marketingu, v elektronickém marketingu zaujímá větší a větší podíl.

S internetovým marketingem si většinou spojujeme i e-business, ale hlavně On-Line reklamu. V tom nejrozsáhlejším pojetí si On-Line reklamu představujeme jako šíření reklamy pomocí jakýchkoliv elektronických kanálů, ať už jde o internetovou reklamu, nebo mobilní reklamu či dokonce reklamu vztaženou k místu pomocí souřadnic GPS.

Do elektronického marketingu tedy můžeme zahrnovat veškeré aktivity, které probíhají pomocí elektronických zařízení, včetně televize a rádia, mobilních telefonu a smart telefonů a v neposlední řadě sem zahrnujeme internetový marketing.

Jak na internetový marketing?

U internetových projektů se většina chyb udělá na začátku. Firmy, které chtějí zvládnout internetový marketing by v základu měly:

  1. znát přesně své cíle
  2. mít hlavně realistické cíle
  3. musí znát bezpečně své zákazníky, musí vědět, co zákazník potřebuje a co chce a kolik je ochoten zaplatit
  4. nesmí podcenit konkurenci
  5. musí vědět a hlavně přesně odhadnout své možnosti
  6. mít zvládnuté interní pochody, funkci firmy a obchodní mechanismy

Pokud jsou splněny tyto předpoklady, je to nejlepší cesta k vysokým ziskům a velkým úspěchům na trhu.

Čím se u klientů převážně zabýváme?

Našim cílem je nabízet služby z oblasti internetového marketingu, a to především PPC reklamu, bannerovou reklamu, newsletter.

PPC reklama

PPC = „pay per click“ neboli „platba za proklik“. V dnešní době je tento způsob hodnocen jako vysoce účinný a hlavně mezi uživateli často využívaný a oblíbený. Principem je vlastně platba za klik, tedy osoba, který se snaží zákazníka reklamou přitáhnout, za tuto skutečnost zaplatí až ve chvíli, kdy zákazník na jeho reklamu klikne.

Jak PPC funguje

Jako obchodník tedy zaplatíte až ve chvíli, kdy váš zákazník na reklamu klikne, v žádném případě neplatíte za zobrazení reklamy, jako je tomu například u bannerové reklamy, kdy platíte za počet zobrazení vašeho banneru. U PPC reklamy máte tedy naprostý přehled o svých nákladech a je možné snadno kontrolovat počet návštěvníků, kteří z PPC reklamy přicházejí.

Druhy PPC reklamy

V nejširším pohledu se o PPC reklamě bavíme jak o kontextové (textové) tak o bannerové variantě.

PPC ve vyhledávačích = placené vyhledávání

Tento způsob marketingové kampaně využívá předem vybraných klíčových slov či frází, které musíte na začátku zvolit, a s těmito informacemi potom celá kampaň probíhá. Vaše odkazy se potom objevují vedle výsledků z přirozeného vyhledávání podle toho, co zákazník vyhledává. Váš odkaz se obvykle skládá z titulku, popisku a vaší webové adresy.

PPC v katalozích

Zde je základem zobrazování vašeho odkazu čtenářům, kteří si čtou například článek nebo jiný obsah, který se relevantně váže ke klíčovým slovům obsahující váš odkaz a rovněž článek, který si čtenář vyžádal

PPC v obsahových stránkách

Tento typ PPC je založen na myšlence relevantního obsahu webových stránek. Tedy jejichž hlavním obsahem je souvislost s klíčovými slovy vašeho odkazu. Jestliže budete výrobcem telefonů NOKIA, tak při zveřejnění zprávy o společnosti NOKIA na zpravodajském serveru, bude u článku zobrazen právě váš odkaz.

Shrnutí aneb výhody a nevýhody PPC reklamy

+ platí se pouze za skutečný proklik, nikoli za pouhé zobrazení
+ dobré zacílení reklamy na základě vhodného výběru klíčových slov
+ kontrola nákladů a velmi dobré sledování účinnosti reklamy
+ nastavení maximální ceny prokliku za den
– relativní obtížnost pro správné nastavení reklamy
– v některých případech problematická volba klíčových slov
– na slova s velkou konkurencí poměrně drahá záležitost

Budování zpětných odkazů

Budování zpětných odkazů alias linkbuilding je technika pro vytváření a dlouhodobé budování sítě odkazů, které vedou na váš web. Nepostradatelnou součástí linkbuildingu je registrace vašich webových stránek do katalogů, avšak linkbuilding není jen o tom. Tímto pojmem rozumíme například také psaní tématicky zaměřených PR článků, úzce zaměřené microsite, propojení s vašimi partnery, resp. partnerskými webovými prezentacemi, prostou výměnu odkazů a nebo v širším smyslu slova psaní vašeho blogu.

Jak už zde bylo řečeno, registrace do katalogů je malou částí celkového linkbuildingu. Někdy samotná registrace do mnoha katalogů prostě nestačí a tak linkbuilding chápeme jako rozsáhlejší soubor metod, které se k budování odkazů využívají. Především se zaměřujeme na kontextové reklamy, psaní tématicky zaměřených PR článků a v neposlední řadě na prostou výměnu odkazů.

Můžete využít obrovské síly velmi úzce zaměřeného PR článku, kde lépe popíšete a do nemenších detailů vyspecifikujete svůj produkt či službu a vzhledem k tomu, že PR články bývají z hlediska textu poměrně obsáhlé, je vhodné tohoto využít a text protkat mnoha dobře a cíleně volenými klíčovými slovy, což zvyšuje celkovou hodnotu vašeho snažení, neboť odkazy s větším množstvím textu jsou hodnoceny lépe.

Tato technika je určena spíše pro větší projekty, počítá také s využitím sociálních sítí, tvorbou microsite nebo blogu. Způsob linkbuildingu ovlivňuje charakter projektu (internetových stránek), který se má propagovat