postihuje oblasti od distribuce, nákupu, prodeje, marketingu a servisování produktů prostřednictvím internetu..
e-Commerce – jedním z hlavních nástrojů e-commerce je Elektronický obchod
Elektronické obchody jsou základním předpokladem obchodování na internetu a elektronické nákupování či prodej by bez nich nebyl možný. Téměř veškeré elektronické obchody dnes běží na tzv. dynamických aplikacích, které jsou vystavěny nad databázemi zboží a zákazníků.
Kvalita nabízených obchodů se velmi liší a jsou nabízeny systémy od jednoduchých krabicových až po elektronické obchody přizpůsobené na míru zákazníkovi a dodávané na klíč. Obecně převažuje trend propojení elektronického obchodu na účetní a skladový systém.
E-commerce – elektronické obchodování – dělíme na dva základní typy. Prvním je „business-to-business“ (B2B) – něco ve stylu velkoobchodu – a druhým „business-to-consumer“ (B2C), čili prodej jednotlivým zákazníkům. Jak už název napovídá, veškeré obchodní úkony – výběr zboží, jeho objednání i platba – se uskutečňují pomocí Internetu.
Pohled návštěvníka
- Může nakupovat v e-shopu
- Prochází Váš elektronický obchod a jednotlivé produkty – případně jeho klíčové vlastnosti pomocí přehledné struktury
- Může se registrovat nebo přihlásit, může nastavit různé fakturační a dodací adresy
- Při objednávce si vybere způsob dodání
- Výhodou je neustálá informovanost o stavu objednávky
- U registrovaných uživatelů je možnost zobrazení historie objednávek včetně změny osobních údajů
Pohled provozovatele e-shopu
- Jednoduché a rychlé vložení produktů včetně jejich zatřídění
- Rychlé nástroje na vytváření upozornění na novinky a slevy
- Přehledný seznam objednávek a registrovaných uživatelů
- K ruce jsou neustále on-line reporty a statistiky
- Možnost importu zboží z externího programu
- Optimalizované, resp. čitelné a dobře zapamatovatelné URL adresy pro zboží a výrobky
- Volitelně – platby kartami, diskusní fóra, ankety, newslettery, hlubší analýzy atd.