postihuje oblasti od distribuce, nákupu, prodeje, marketingu a servisování produktů prostřednictvím internetu..

e-Commerce – jedním z hlavních nástrojů e-commerce je Elektronický obchod

Elektronické obchody jsou základním předpokladem obchodování na internetu a elektronické nákupování či prodej by bez nich nebyl možný. Téměř veškeré elektronické obchody dnes běží na tzv. dynamických aplikacích, které jsou vystavěny nad databázemi zboží a zákazníků.

Kvalita nabízených obchodů se velmi liší a jsou nabízeny systémy od jednoduchých krabicových až po elektronické obchody přizpůsobené na míru zákazníkovi a dodávané na klíč. Obecně převažuje trend propojení elektronického obchodu na účetní a skladový systém.

E-commerce – elektronické obchodování – dělíme na dva základní typy. Prvním je „business-to-business“ (B2B) – něco ve stylu velkoobchodu – a druhým „business-to-consumer“ (B2C), čili prodej jednotlivým zákazníkům. Jak už název napovídá, veškeré obchodní úkony – výběr zboží, jeho objednání i platba – se uskutečňují pomocí Internetu.

Pohled návštěvníka

  • Může nakupovat v e-shopu
  • Prochází Váš elektronický obchod a jednotlivé produkty – případně jeho klíčové vlastnosti pomocí přehledné struktury
  • Může se registrovat nebo přihlásit, může nastavit různé fakturační a dodací adresy
  • Při objednávce si vybere způsob dodání
  • Výhodou je neustálá informovanost o stavu objednávky
  • U registrovaných uživatelů je možnost zobrazení historie objednávek včetně změny osobních údajů

Pohled provozovatele e-shopu

  • Jednoduché a rychlé vložení produktů včetně jejich zatřídění
  • Rychlé nástroje na vytváření upozornění na novinky a slevy
  • Přehledný seznam objednávek a registrovaných uživatelů
  • K ruce jsou neustále on-line reporty a statistiky
  • Možnost importu zboží z externího programu
  • Optimalizované, resp. čitelné a dobře zapamatovatelné URL adresy pro zboží a výrobky
  • Volitelně – platby kartami, diskusní fóra, ankety, newslettery, hlubší analýzy atd.