Jako každý produkt na trhu i webová prezentace žije svůj životní cyklus. Jakmile se blíží vrchol jejího životního cyklu, je třeba jednat..

Jako každý produkt na trhu i webová prezentace žije svůj životní cyklus. Jakmile se blíží vrchol jejího životního cyklu, je třeba jednat a nenechat ji upadat. Redesign webových stránek se provádí obvykle po několika letech, kdy původní stránky potřebují obnovit vzhled a někdy i kompletně přepracovat svůj obsah, například z důvodu, že se web začal oproti své původní vizi docela rozrůstat.

Často se při tomto kroku přejde tedy na jiný redakční či publikační systém, neboť je potřeba uzpůsobit charakter webu určitým potřebám. Není třeba si nic namlouvat, nejčastěji ale redesign vyplyne z požadavku, že design webových stránek je zastaralý a měl by se již změnit. Stránky je tedy potřeba modernizovat.

Kdy a proč přistoupit k redesignu?

  • vzhled stránek je zastaralý
  • prezentované informace nelze upravovat a nejsou aktuální
  • www stránky mají malou návštěvnost
  • www stránky nepřinášejí nové zákazníky

Co redesign obvykle zahrnuje?

  • úpravy rozložení a struktury
  • modernizaci/přepracování designu webové prezentace
  • zakódování nového zpracování designu
  • zanesení SEO optimalizace do webu

Přínosy redesignu

  • zvýšení atraktivity stránek
  • zvýšení návštěvnosti
  • zlepšení konverzního poměru tj. změna návštěvníka webu v zákazníka
  • zvýšení zisků